Czy szkoły są gotowe na zmiany?
O potrzebnych zmianach w polskich szkołach rozmawiali dziś uczestnicy spotkania w Zespole Szkół Specjalnych nr 14 w Gorzowie. Placówkę odwiedził Jan Gawroński, społeczny zastępca Rzecznika Praw Dziecka.
Szkoła bez barier sensorycznych, więc np. bez głośnych dzwonków, ale z melodiami ogłaszającymi przerwę. Wprowadzenie „psychologicznego BHP”, czyli obecność psychologa w szkole przez pięć dni pracy placówki, lekcje różnorodności, zwrócenie uwagi na potrzeby osób neuroróżnorodnych – to tylko część postulatów i propozycji zmian, o jakich mówił w Gorzowie Jan Gawroński, społeczny zastępca Rzecznika Praw Dziecka:
– Osoby z ADD, ADHD czy zespołem Tourette’a mają prawo do orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, ale często są orzekane jako osoby z niedostosowaniem społecznym – mówił Jan Gawroński:
O tym, jak Zespół Szkół Specjalnych nr 14 stara się wyjść naprzeciw oczekiwaniom uczniów i rodziców, mówił dyrektor placówki, Emil Błaszkowski :
– Gorzowskie szkoły nie tylko są gotowe na zmiany, ale już je wdrażają – mówiła Renata Pliżga, dyrektor wydziału edukacji Urzędu Miasta:
Społeczny zastępca Rzecznika Praw Dziecka wziął udział także w radzie pedagogicznej Zespołu Szkół Specjalnych nr 14.
Share this content:
Opublikuj komentarz